söndag 23 maj 2010

Söndag

Nu är snart en skön helg slut. En helg som bjudit på nya bekantskaper, god mat, gamla vänner och lite arbete. En helg som började med sommarvärme och öppna fönster, och som avslutades med regn och varm pyjamas.

I morgon börjar en ny arbetsvecka med allt vad det innebär. Förhoppningsvis hinner jag avsluta några av mina påbörjade projekt innan det är dags att ta på sig sjuksköterskekläderna på fredag och gå från kreativa Ida till Syster Ida :) Nu har jag inte många arbetspass kvar på mitt gamla jobb. Det känns helt fantastiskt, samtidigt som jag ibland undrar vad jag gett mig in på. Spännande att inte veta vad som väntar runt hörnet :)


Vår köksbänk har en tendens att bli en samlingplats för all sköns bråte. Idag har jag flyttat om lite. Rensat. Bytt ut. Jag tycker om färgklickarna och de runda formerna mot det strama svarta. Basilikan och myntan skulle ha fått flyttat ut idag, men plus tio grader och regn som kom horisontalt genom luften lockade inte till trädgårdsarbete och plantering.

Sneek peak på vad som komma skall. I morgon åker jag iväg med ett lass möbler på sprutlackering. När de kommer hem igen ska de få nya kläder à la Crème de la Crème!

Visst känns det mycket festligare att få pajen serverad i små portionsformar? Gårdagskvällen tillbringades med nya goda vänner. Rabarberpajen med vit choklad avnjöts ur klassiska ugnsfasta formar från Le Creuset på ännu mer klassiska Spisa Ribb. Tur att man har ett digert porslinsförråd :)

Jag kan varmt rekommendera denna paj som är ett modifierat recept ur Allt om mat, nr. 9 2010. Pajen går lika bra att göra i en stor pajform.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina krukor du har kryddorna i!

    Pajen verkar fantastisk, håller med om att det är en lyxig känsla med portionsformar.

    SvaraRadera
  2. Ylva: Ja, visst är de fina! Jag köpte dem på auktion för massor av år sedan, och de är still going strong :)Pajen var verkligen jättegod, rekommenderas varmt!

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli galet snyggt när du är klar med de där stolarna! Jag kan verkligen se dem framför mig. Ska bli kul att se hur de blir á la creme!

    SvaraRadera
  4. Vacker dukning gör verkligen hela skillnaden!

    SvaraRadera