torsdag 11 juni 2009

Naket

Den omtalade loppisaffischen hittade sin plats till slut på en köksvägg. Den tecknade bilden föreställer en barbröstad kvinna som står i ett hav av grönsaker. Låter knäppt, men den passar bra där den hänger;) Karla hade en och annan fundering efter att ha sett den nya väggprydnaden. Vilken fiiin tavla! Men varför har tanten inga kläder på sig? Varför har hon paprikor på magen? Well, för att det är fiiint!

Från ett naket till ett annat. Dessa krokigardiner hänger hemma hos mina föräldrar. Jag kom att tänka på dem när jag var nere i källaren här om dan och letade efter något. Något hittade jag inte, men väl en tryckram med nakna människor som är kvar från när jag studerade textil formgivning för lite mindre än hundra år sedan;) Mönstret är ett direkt avtryck av krokiskisser från den tiden.
mmm
Då tyget inte är av superkvalitet börjar gardinerna se lite småshaskiga ut. Eftersom jag tycker om det vita trycket på det skira tyget som tycks ändra färg beroende på vilket ljus det är, tror jag att jag ska damma av tryckramen och trycka nya gardiner. Den här gången på tyg med bättre kvalitet!

2 kommentarer:

  1. Så vackra! Det märks i hela ditt hem att du har en konstnärlig bakgrund...Är du verksam som formgivare (när du inte är föräldraledig)?
    Hälsningar
    Anna I.

    SvaraRadera
  2. Anna I: Nej, jag är inte verksam som formgivare mer än på hobbybasis;) Får se hur det blir här framöver, har lite idéer som jag ska utvärdera under sommaren/hösten.
    Hälsningar Ida

    SvaraRadera