söndag 10 maj 2009

Regn och sol

Helgen har bjudit på ömsom regn och ömsom sol. Just när man trott att solen har kommit för att stanna, kläderna har åkt av och dynorna är framplockade, drar mörka moln in och regnet börjar droppa. Ibland kan vädret över huvud taget inte bestämma sig utan bjuder på regn och sol på samma gång.
m
Det planerade förmiddagsfikat utomhus fick flytta in. Jag bakade precis som
Weronica en favorit i repris, en långpannekaka man kan variera i det oändliga. Denna gång bytte jag ut det vanliga mjölet mot dinkel-fullkorn (också en favorit) och toppade med röda vinbär. Rabarbertopping med råsocker, eller äpple med kanel och kardemumma, ligger också på topp 10 hos oss.
mmm
Nu lyser solen igen, och jag ska snabba mig ut och plantera mina nyinköpta tomatplantor. Får se om jag hinner utanför dörren innan regnet skvalar igen:)


5 kommentarer:

  1. Smart att baka i långpanna. Det var länge sedan - skall tas upp igen efter din påminnelse!

    Fina bilder också. Här blåste helgen bort fullständigt. Med hopp om lite väderbättring - hälsar nybliven väderfreak :)

    SvaraRadera
  2. Hittade just hit och fastande direkt, vilken charmig blogg du har! Ligger nu bland andra bokmärken, ses igen!

    /Hanna

    SvaraRadera
  3. Weronica: Ja, långpannekakor är fiffiga, bara skär dom i rutor och frys in!
    Fortsätter med inomhussysslor då det fortfarande är freezing icecold ute. Var är solen?

    Hanna: Jättekul att du hittat hit! Vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  4. Vad god kakan ser ut! Jag blir sugen på att baka och det brukar jag inte bli i första taget.. :)

    Lisa

    SvaraRadera
  5. Lisa: Den ÄR god! Och lättbakad! /Ida

    SvaraRadera