fredag 29 maj 2009

Gardenparty


Om några veckor är det dags för namnkalas, då Floras namngivning ska firas. Vi har planerat för ett stort trädgårdskalas med en enklare lunch följd av kaffe och tårta. Jag tänkte duka upp en buffé under äppelträden där var och en får ta sin tallrik och sedan sätta sig på valfri plats i grönskan. Fruktträden ska pyntas med vimplar och klockspel, och mjuka filtar ska ligga redo i gräset för trötta barn och soltörstande föräldrar. Kalaset inleds med bubbel i glasen för de vuxna och hemkokt rabarbersaft för de yngre, innan man får gå en tipspromenad med frågor på temat Flora.

När Karla var ungefär lika gammal som Flora hade vi också ett namnkalas , då i vår förra trädgård. Kalaset blev mycket lyckat och uppskattat, det känns därför självklart att Flora ska få en fest på samma koncept. Det enda som skulle kunna strula till det är vädret, så det gäller att ha en plan B redo för eventuellt dåligt väder;)

De underbara kalasbilderna i växthuset kommer från Sköna Hem, den som hade ett sådant växthus... Nedre bilden är tagen av min far och föreställer mig på ett annat gardenparty ett annan år.


5 kommentarer:

  1. Tack för en jättefin blogg, jag tittar in här ofta. Roligt att få se en bild på dig också!

    SvaraRadera
  2. Ah!!!
    NU kom jag på vem du ser ut som!
    Sarah i Brothers and sisters!
    http://abc.go.com/primetime/brothersandsisters/index?pn=bio#t=character&d=25438

    Det kanske bara är på just den bilden, men jag fick genast en känsla av att jag kände igen dig :) Jag funderade länge länge, sen nu i morse så föll poletten ner :D

    Underbart med trädgårdsfest!!!
    DET är sommar det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Gardenparty är mycket trevligt. Här har barnen fått igång sin plaskpool. Lyckan - och den estetiska effekten på tomten - är total ;) Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Kiwielin: Tack själv, roligt att du tittar in. Jag var inne på din blogg och fick massor av flashbacks. När jag var i 20-årsåldern reste jag runt på Nya Zeeland i tre månader - underbart!

    Sienneis: Men du, vilken komplimang! Själv vet jag inte var jag skulle likna den tjusiga kvinnan du länkade till, men jag frågade mannen och han sa att det finns vissa likheter, så det är väl bara att suga åt sig :)

    Visst är det sommar med fest i trädgården, hoppas bara detta underbara väder håller i sig!

    Kram Ida

    Weronica: Karla har tjatat om att få ta fram sin pool, säger att det faktiskt inte är sommar förrän man får bada. Precis som du antyder är barnpoolen inte det vackraste attributet vi har i vår trädgård, men vad gör man, klart kidsen ska få bada:)En solig och härlig fortsättning på helgen till er!

    SvaraRadera
  5. Slank in på din blogg och läste i kapp några veckors frånvaro från cybern. Himla härlig läsning:) På tal om namn så heter gucci´s nya doft just Flora. Bara lite kuriosa.
    Ha det bra och fortsätt blogga!

    /Eva

    SvaraRadera